0850 252 04 04 TEKLİF AL

Beslenme konusunda en çok merak edilen 5 soru ve cevapları

Beslenme, sağlıklı yaşamın temel taşlarından biri. Dolayısıyla sağlıklı, mutlu ve uzun bir yaşam sürmek isteyen pek çok kişi, beslenme konusundaki yenilikleri, farklı diyetleri ve uzmanların önerilerini yakından takip ediyor. beslenme uzmanlarına en çok sorulan sorular ve cevapları derledik!

BESLENME

26.12.2019

Beslenme, sağlıklı yaşamın temel taşlarından biri. Dolayısıyla sağlıklı, mutlu ve uzun bir yaşam sürmek isteyen pek çok kişi, beslenme konusundaki yenilikleri, farklı diyetleri ve uzmanların önerilerini yakından takip ediyor.

 Herkesin günlük kalori ihtiyacı, vücut yapısına, yaşam tarzına ve sağlık durumuna göre değişiyor olsa da, beslenme konusunda hepimizin merak ettiği konular var. İşte beslenme uzmanlarına en çok sorulan sorular ve cevapları: 

1. “Kalori saymak ne kadar gerekli?”

 Pek çok kişi, diyet konseptini “sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenmek”ten çok “kalori alımını azaltmak” olarak gördüğü için, en çok merak edilen konulardan biri kalori saymak. Aslında cevap oldukça basit; gün içerisinde harcadığın kaloriler aldığın kalorilerden fazlaysa kilo verir, eğer daha azsa kilo alırsın. Ne var ki, kalori sayma konusu o kadar da basit değil.

 Yediklerinin besin değeri, etiketler ve kalori sayma uygulamalarını kullanarak kalori saydığında, yanılma payını göz ardı etmiş olursun. Ayrıca, yalnızca kalori sayarak beslenmeye çalıştığında vücudunun açlık ve iştahla ilgili sinyallerini de görmezden gelmek durumunda kalabilirsin. Dolayısıyla önemli olan bu konudaki farkındalığını geliştirerek vücudunu dinlemek.

 2. “En iyi diyet hangisi?”

 “En iyi diyet”, vücudunun ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan, uygulamaktan keyif aldığınız ve yaşam tarzına uygun olan diyettir. Dolayısıyla “en iyi diyet” kavramı, herkes için farklıdır. Diğer yandan zaman zaman popüler olan diyetlerin tamamının artıları kadar eksileri de vardır. Bu konuda bir beslenme uzmanına danışarak kendine en uygun olan diyeti bulabilirsin. Önemli olan dengeli ve düzenli beslenmek, her konuda olduğu gibi beslenme konusunda da planlı olmak.

 3. “Karbonhidratlar ne kadar zararlı?”

 Karbonhidrat tüketimini azaltmak, kilo vermenin en etkili yollarından biri olarak görülüyor. Ne var ki, dengeli ve yeterli bir beslenme planında, belirli miktarın altında olmak kaydıyla kaliteli karbonhidratlar da bulunmalı. Kadınlar için öğün başına ortalama 1 avuç, erkekler içinse ortalama 1-2 avuç olarak alınması gereken karbonhidrat miktarını, tam tahıllar, baklagiller, patates ve meyve gibi kaliteli karbonhidrat kaynaklarından sağlayabilirsin.

 4. “Spor yaparken nasıl beslenmeli?”

 Sporcu beslenmesi de, tıpkı “en iyi diyet” konusu gibi, kişiden kişiye göre değişebilen bir konu. Sorunun doğru cevabı ise, günlük beslenme planın, ne sıklıkta egzersiz yaptığın ve spor hedeflerine göre şekilleniyor. Pek çok kişi için spor yapmadan 2 saat önce ve spor sonrası yenilen normal bir öğün, kas onarımı için gerekli besin değerlerini sağlıyor. Ne var ki, profesyonel sporcular, vücut geliştirmeciler ve kas miktarını arttırma hedefinde olanlar için protein ve karbonhidrat takviyesi gerekebiliyor.

 5. “Sağlıklı beslenmenin ilk adımı nedir?”

 Sağlıklı beslenmenin temeli, vücudunun tüm ihtiyaçlarını karşılarken, rahatsızlıklarını ortadan kaldırıp ve eksikleri gidermekten geçiyor. Dolayısıyla “sağlıklı gıdalar” etiketi ile sunulan tüm besinleri tüketmek ya da popüler diyet programlarını takip etmek zorunda değilsin.

 Vücudunun daha iyi çalışması için, ihtiyacın olan proteini, vitamin ve mineralleri alarak, bol su tüketmen başlangıç için yeterli olacaktır. Sonrasında vücut yapın, sağlık durumun ve yaşam tarzına göre, beslenme planında değişiklikler yapabilirsin.

 Beslenme ve diyet söz konusu olduğunda uzman görüşleri ortak noktada buluşuyor olsa da, vücuduna ve yaşam tarzına en uygun beslenme planı için bir diyetisyenle görüşmende fayda var.