0850 252 04 04 TEKLİF AL

Diş Sağlığının Düşmanı 9 Besin

Gülümsemek, mutluluğu paylaşmanın en tatlı yollarından biri. Güzel bir gülüşün baş mimarları ise sağlıklı bir ağız ve dişler. Bembeyaz ve sağlıklı dişler için dişlerini düzenli fırçalamak, diş bakımını ve diş hekimi ziyaretini aksatmaman gerekiyor. Diğer yandan diş sağlığının beslenmeyle de yakından ilgisi var. Dişlerine zarar veren gıdalardan uzak durarak çürüklerden, ağız kokusundan ve diş eti hastalıklarından korunabilirsin. Unutma, diş sağlığı aynı zamanda mide ve bağırsak sağlığı demek. Çünkü dişlerin sağlıklı ise besinleri güzelce çiğner ve iyi sindirirsin. Ama herhangi bir sorun varsa iyi çiğnemeden midene gönderdiğin besinler çeşitli sindirim hastalıklarına yol açabilir.

SAĞLIK

İşte dişlerine zarar veren ve uzak durman gereken gıdalar:


1. Asitli içecekler

Gazlı içecekler, içeriğindeki sitrik ve fosforik asit ile diş sağlığına düşman olan gıdaların başında geliyor. Bu içeceklerin zararlı olmasının diğer nedenleri ise içeriğindeki şeker, tatlandırıcılar ve boya maddeleri.

2. Alkollü içecekler

Alkollü içeceklerin dişlerine zarar vermesinin öncelikli nedeni, ağzını kurutuyor olmaları. Diğer yandan şarap ve kokteyl gibi içecekler dişlerini boyayarak leke oluşumuna da neden olabiliyor. Dişlerinin yanı sıra karaciğerini de korumak için alkol tüketirken her bir kadehin yanında bir bardak su içebilirsin.

3. Çay-kahve

Dişlerin sararması ve lekelenmesinin başlıca nedeni çok fazla çay ve kahve içmek. Fazla çayın demir eksikliği, fazla kahvenin çarpıntıya neden olduğunu hatırlayabilir, bir de üzerine dişlerine yaptığını düşünürsen bu içecekleri daha az tüketmek senin için daha kolay hale gelebilir.

4. Şekerlemeler

Jelibonlar, yapışkan şekerler, karamela ya da krokan… Her ne kadar keyifle tüketiyor olsak da bu tatlı kaçamaklar çürük oluşumuna neden olan bakterilerin çoğalmasına yol açıyor. Özellikle yapışkan şekerler ağız içerisinde uzun süre kalırken, ekşi ve asitli şekerler diş minesi sağlığını olumsuz etkiliyor. Özetle; basit şekerin ağız florasını bozduğu ve çürüklerle iltihaplanmalara yol açtığı kesin olarak biliniyor.

5. Turunçgiller

Turunçgiller vitamin içerikleri dolayısıyla oldukça faydalı olsa da, aromasını veren meyve asitleri diş minesinin aşınmasına neden oluyor. Turunçgillerin faydalarından yararlanıp zararlarını en aza indirmek içinse portakal, mandalina gibi meyveleri yedikten sonra dişlerini fırçalayabilir ya da ağzınızı çalkalayabilirsin.

6.Turşu

Keskin ve kendine has lezzetiyle keyifle tükettiğimiz turşu, dişlerin çürümesine neden olabiliyor. Eğer dişlerine zarar verdiğini düşünüyorsan ekşi, tuzlu ve asitli bu yiyeceği daha az miktarda tüketmende fayda var. Yedikten sonra ağzını çalkalamak da yine alabileceğin önlemlerden biri.

7. Buz

Sıcak havalarda içeceklerle beraber bol bol tüketilen buz, özellikle ısırıldığında diş minesi üzerinde çatlak oluşumuna neden olabiliyor. Diş üzerinde oluşan çatlaklar bakteri oluşumunu arttırdığından dişlerin çürümesine de yol açabiliyor.

8. Cips ve krakerler

Patates cipsi, bisküvi, kraker gibi yağda kızarmış karbonhidratlar, dişlerin arasında birikerek bakteri oluşumuna davetiye çıkarıyor. Diğer yandan bu gıdalar doymamış yağ içerikleriyle kilo almana da neden oluyor.

9. Ekmek

Ekmeği çiğnediğinde tükürüğün nişastaları böler ve sakızımsı macunsu ekmek parçaları dişlerinin arasındaki boşluklara dolar. Tam buğday ekmeği gibi daha az şeker içeren ekmekleri tüketmek diş sağlığın için çok daha uygun.

10. Kuru meyveler

Sağlıklı birer atıştırmalık olan kuru meyveler dişlerin arasına bolca yapışkan şeker bırakarak çürüklere davetiye çıkarıyor. Kuru kayısı, incir ve erik yedikten sonra dişlerini fırçala, hatta diş ipi kullanmayı ihmal etme.

11. Sporcu içecekleri

Sağlıklı olup olmadıkları tartışıla dursun içeriğinde şeker olanların dişlere zararlı olduğu kesin. Kullanıyorsan içeriğindeki şeker oranını incelemeni öneririz. Diş sağlığına zarar veren bu yiyeceklerin olumsuz etkisinden korunmanın yolu -kuru meyve, turunçgil, turşu gibi faydaları da olanlar hariç- tabii ki tüketimlerini sonlandırmak. Zararları en aza indirmek içinse bu yiyecekleri tükettikten sonra dişlerini fırçalayabilir, ağzını çalkalayabilir ya da sakız çiğneyerek tükürük salınımı arttırabilirsin.

İlginizi Çekebilecek Yazılar

SAĞLIK

Diş Sağlığının Düşmanı 9 Besin

Yazının Tamamını Oku

ZİHİN

Bedenine ve Zihnine İyi Gelen Alışkanlıklar

Yazının Tamamını Oku

HAREKET

Avrupanın yürüyerek Gezilecek En Güzel Şehirleri

Yazının Tamamını Oku