0850 252 04 04 TEKLİF AL

Egzersiz motivasyonun bittiğinde yeniden canlandırmak için etkili ipuçları

Hareket, hayatımızın vazgeçilmezi. Birçoğumuz sağlıklı ve fit kalmak için egzersiz yapmaya, yoğun tempomuz arasında bile spora zaman ayırmaya dikkat ediyoruz. Eğer zaman geçtikçe enerjinin bittiğini düşünüyor ve egzersizi sürekli erteliyorsan, bu duruma kulak ver. Vücudunu soğutmadan yeniden harekete geç. Bunu nasıl yapacağını bilmiyorsan, aşağıda senin için hazırladığımız adımlardan faydalanabilirsin.

HAREKET

08.11.2019

Hareket, hayatımızın vazgeçilmezi. Birçoğumuz sağlıklı ve fit kalmak için egzersiz yapmaya, yoğun tempomuz arasında bile spora zaman ayırmaya dikkat ediyoruz. Eğer zaman geçtikçe enerjinin bittiğini düşünüyor ve egzersizi sürekli erteliyorsan, bu duruma kulak ver. Vücudunu soğutmadan yeniden harekete geç. Bunu nasıl yapacağını bilmiyorsan, aşağıda senin için hazırladığımız adımlardan faydalanabilirsin.

Makul hedefler belirle

Egzersizden uzaklaşmanın temel sebeplerinden biri, hedefe hemen ulaşma isteğinin gerçekleşmemesinden kaynaklanır. İstenilen sonucu kısa sürede alamıyorsan üzülme. Kendine başlangıçta küçük hedefler belirleyerek motivasyonunu artır. Yakın hedeflere kısa sürede ulaştığında, daha iyi konsantre olduğunu göreceksin.

İdeal egzersiz zamanını seç

Egzersizle ilgili uygun zaman, bireysel farklılıklar gösterir. Yapılan spor da belirleyici bir faktördür. İşten çıktığında spor salonuna uğramak, gün içerisinde yorulan vücudunun daha çok efor sarf etmesine ve yapılan spordan keyif almamana neden oluyorsa, salon egzersizleri için hafta sonu vakit ayırabilirsin. Egzersiz, sabah saatlerinde yapıldığında seni güne hazırlar ve daha mutlu olmanı sağlar. Açma, germe ve esneme hareketleri, temiz havada kısa süreli yürüme ve koşma size kendini çok daha iyi hissettirir.

Kendine ödül ver

Hedefine odaklanırken, seni motive edecek şeyleri göz ardı etme. Belirlediğin hedefe ulaştığında kendine vereceğin bir hediyen olsun. Bu, uzun zamandır yapmak istediğin bir aktiviteyi gerçekleştirmek, sevdiğin bir yiyeceği – programına ve sağlığına olumsuz etkisi olmayacak şekilde – yemek ya da spor dışında keyif aldığın farklı bir etkinliği yapmak olabilir. Hedefine giden yolda kendine verdiğin bu ödüller, devam etmeni sağlayan küçük molalardır.

Net ve kararlı ol

Egzersiz programının günlerini, saatlerini belirle ve bunları not et. Egzersiz yapman gereken zamanda planlamadığın durumlar oluşması olağandır. Acil olmadığı sürece egzersizini erteleme. Örneğin; arkadaş toplantılarını organize ederken, spor programının olduğu bir günü seçme ve bunu dile getirmekten kaçınma. Bu durum, egzersiz yapma bilincinin oturmasına ve egzersizi öncelik haline getirmene yardımcı olur.

Güzel spor kıyafetleri al

Yaptığın egzersize göre kullandığın ekipman da değişir. Ekipman ve kıyafetlerinde en sevdiğiniz renkleri seç. Egzersiz giysilerin; vücuduna uygun, rahat edebileceğin, estetik bulduğun kıyafetler olmalıdır. Spor dışında bile giyme isteği uyandıran giysiler, spor yaparken mutluluk verir ve spora daha fazla zaman ayırmanı sağlar.

İdol belirle

Egzersiz sonucunda ulaşmak istediğin vücuda sahip bir idolün olsun. İdolünü ve egzersizlerini düzenli olarak takip et. Spordan uzaklaştığında, egzersiz sayfalarında ve sporcu hesaplarında tesadüfen gördüğün paylaşımlar, harekete geçmene yardımcı olur.

 

Egzersize ilk başladığında daha istekli ve heyecanlı hissedebilir, zamanla bu ilgi ve motivasyonun azalması durumuyla karşılaşabilirsin. Ve bu durum, sandığının aksine her zaman yoğunluktan kaynaklanmaz. Hedefine ulaşmak için doğru yolu izle ve asla pes etme. Mücadelenin sonunda başarmanın verdiği tatmin duygusunun keyfini yaşa.