0850 252 04 04 TEKLİF AL

Ofisine farkındalık taşı: Daha sağlıklı bir iş yaşamı için uygulayabileceğin öneriler!

İş yaşamının standartları, çalışma verimliliğine doğrudan etki eder. İş yerinin sağladığı standartların yanı sıra zaman - performans dengeni sağlamak için yapacağın kişisel dokunuşlarla, hem konforlu bir iş yaşamını elde edebilir, hem de bunu çalışma arkadaşlarınla paylaşabilirsin.

SAĞLIK

08.11.2019

İş yaşamının standartları, çalışma verimliliğine doğrudan etki eder. İş yerinin sağladığı standartların yanı sıra zaman - performans dengeni sağlamak için yapacağın kişisel dokunuşlarla, hem konforlu bir iş yaşamını elde edebilir, hem de bunu çalışma arkadaşlarınla paylaşabilirsin.

Zamanı iyi kullan

Zaman kavramı, özellikle iş yaşamında en değerli olgudur. Zamanı verimli kullanarak kazancımızı ve çalışma tatminimizi arttırabiliriz. İşe belirtilen saatte gelinmesi her işyerinin hassas olduğu bir konu. Ancak bunun da ötesinde senin eğer vaktinden önce gelme imkanın oluyorsa, bunu avantaja çevirmeni tavsiye ederiz. Mesainin başlamasını beklerken, bu vakti ofis dışında bir kafeteryada geçirmek ve motivasyonu zorlaştırmak yerine; ofise erken gelerek çalışma ortamını hazırlayabilir, güne başlamadan önce kısa süreli bir nefes egzersizi veya eğer ortam uygunsa meditasyon yapabilirsin.

Harekete öncülük et

Masa başında yoğun tempoyla çalışıyor olabilirsin. Bu durumun hareket etmene engel olmasına izin verme. Bilgisayar başından ayrılmak için kendine bahaneler üret. Uzun süre oturmak, beden sağlığın açısından da olumsuz bir durumdur. Belirli aralıklarla iş yeri içerisinde yapacağın kısa yürüyüşler vücuduna iyi gelir ve çalışmaya tekrar döndüğünde kendini daha iyi hissettirir. Öğlen yemeğinden sonra, imkanın varsa yeşil bir alanda bulunman ve temiz hava alman olumlu etkiler yaratır. Bina içerisinde farklı katlarda işin olduğunda da asansör kullanmak yerine merdiven kullanmayı dene.

Su ve meyve tüket                  

Çalışırken bol su tüketmek, enerji verir ve tazeler. Bu nedenle sık aralıklarla kahve ve siyah çay içmek yerine su ve bitkisel çaylardan yararlanabilir, gün boyu zinde kalabilirsin. Bunun için masanda su hatırlatıcı not bulundurabilir ya da telefonuna yükleyeceğin mobil uygulamalarla programlı bir şekilde su tüketebilirsin. Ofisteki ara öğünler de dikkat edilmesi gereken konulardan. Çalışırken sık sık bir şeyler yeme ihtiyacı duyabilirsin. Çoğunlukla oturarak çalışıyorsan, kalorisi yüksek yiyeceklerden uzak dur. Kraker, bisküvi, çikolata gibi yiyecekler yerine; kuru meyve, badem, fındık tüketmeyi tercih et. Evden getireceğin meyvelerle kendine güzel bir meyve tabağı da hazırlayabilirsin.

Çalışma ortamını düzenle

Dağınık ve temiz olmayan bir çalışma ortamı, çalışma isteğini engeller. Dikkatini toplayamaz ve konsantre olamazsın. Çalışma masanın temiz olmasına dikkat et ve fazla eşyalardan kurtul. Masanda, yapmaktan keyif aldığın şeylere ait küçük detaylara yer verebilirsin. Yeşilin rahatlatıcı etkisinden de yararlan ve masanda küçük bitkiler bulundur.

Hayatımızın büyük bir alanını kaplayan iş yaşamı, bazı detayları atladığın zaman, stresli ve verimsiz çalışmaya neden olur. Sevdiğin işi yapıyor olsan bile, püf noktaları uygulamadığında bu durum, işten keyif almamana yol açar. Yapacağın ince dokunuşlarla iş yaşamının kalitesini arttırarak, ofisteki değişimin de öncüsü olabilirsin.