0850 252 04 04 TEKLİF AL

İhtiyacına göre duş almanın ipuçları

Duş almak, yalnızca vücudun temizlenmesini değil, zihnen arınmayı, gevşeyip rahatlamayı da sağlıyor. Üstelik etkileri bununla sınırlı da değil. Dolayısıyla eğer bir duş rutini oluşturmaya çalışıyorsan, bunun için duş alma zamanı ve şeklinin ihtiyaçlarına uygun olmasına da dikkat edebilirsin. Yazının devamında bu konuyu detaylandıracağız:

SAĞLIK

03.09.2019

Sıcak ya da soğuk, gündüz ya da gece: İhtiyacına göre duş almanın ipuçları


Gündüz mü gece mi? 

Bazıları gece duş almadan yatağa giremezken, bazılarının da sabah kalkar kalkmaz ilk yaptığı şey duş almaktır. Bilimin bununla ilgili yorumu ise, bunlardan her ikisinin de kendine özgü etkilerinin olduğu yönünde.

Sabah duş almak, özellikle güne enerjisini yenileyerek başlamak isteyenler için birebir. Bu şekilde akan suyun altında meditasyon yapabilir, uzun bir günün öncesinde zihninizi organize edebilirsin. Ayrıca sabah alınan duşun kortizon seviyesini dengede tutarak ciltteki yangıyı azalttığı da bilinmektedir.

Öte yandan gece yatmadan önce banyoya girmenin de kendine özgü avantajları olduğunu söyleyebiliriz. Cildinin tüm gün maruz kaldığı kir, yağ ve diğer şeylerden tamamen arınmak, gece uyumadan önce yapacağın en iyi şeylerden biri olabilir. Çünkü derinin yağ üretimi gece 01:00 sularında en üst seviyeye çıkar ve bu sayede cildin kendini yeniler. Cildinin kendini yenilemesinden hemen önce onu temizlemekse bu işlemin daha etkili bir hale gelmesini sağlar.

Gece duş almanın bir başka olumlu etkisi de günün yorgunluğunu atıp stresten arınmış halde uykuya dalabilmeyi kolaylaştırmasıdır.


Sıcak mı soğuk mu?

Duş alırken suyun derecesini de yine ihtiyaçlarına göre belirleyebilirsin. Hem sıcak hem de soğuk suyla duş almanın kendine özgü bazı avantajları var. Örneğin; sıcak su kasların gevşemesini ve sinüslerin temizlenmesini sağlarken, soğuk su kan dolaşımını hızlandırıp bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve gözenekleri sıkılaştırarak cildin nemli kalmasını sağlıyor.  

Yine de sıcak ve soğuk suyla duş alma konusunda dikkatli olunması gereken bazı durumlar mevcut. Örneğin; uykusuzluk sorunu yaşıyorsan, gece aldığın duşun kesinlikle çok sıcak ya da çok soğuk olmaması gerekiyor. Ilık suyla duş almak, bu konuda en ideal tercih olabilir. Çünkü çok sıcak su cildinizi fazla uyarırken soğuk duş da sonrasında yatağa girdiğinde fazla ısınmana ve dolayısıyla uyku için gerekli olan düşük vücut ısısının engellenmesine neden olacaktır.  

Eğer akne problemin varsa, bu durumda sıcak suyla duş almaktan kaçınman gerekiyor. Sıcak su, bir yandan gözeneklerde sivilceye neden olan sebum isimli yağı temizlerken, diğer yandan daha fazla sebum üretimine neden oluyor. Bu nedenle derindeki sebum miktarını kontrol altına almak için soğuk duşu tercih etmelisin.  

Öte yandan sıcak su, kasları gevşettiği için kramplarını da sıcak suyla duş alarak rahatlatabilmen mümkün. Egzersizden sonra ise sırayla sıcak ve soğuk suyu açarak kan dolaşımını hızlandırmaya ve vücudunun toksinlerden arınmasına yardımcı olabilirsin.  

Duş alma vakitlerini düzenlemek ve kendine en uygun duş alma rutinini belirlemek istiyorsan, yazıda yer verdiğimiz bilgilere dikkat etmeni öneririz. Üstelik bu sayede uyku kaliteni arttırabilir, bedeninin gereksinimlerini yanıtlayabilir ve enerjini doğru zamanda yenileyerek dinç kalabilirsin. 

İlginizi Çekebilecek Yazılar

SAĞLIK

Diş Sağlığının Düşmanı 9 Besin

Yazının Tamamını Oku

ZİHİN

Bedenine ve Zihnine İyi Gelen Alışkanlıklar

Yazının Tamamını Oku

HAREKET

Avrupanın yürüyerek Gezilecek En Güzel Şehirleri

Yazının Tamamını Oku

BESLENME

Sağlıklı Smoothie Tarifleri

Yazının Tamamını Oku