0850 252 04 04 TEKLİF AL

Spor yapmadığın günlerde de aktif kalmanı sağlayacak pratik öneriler

Egzersizin önemi, bilim dünyasınca tekrar tekrar kanıtlanmış durumda. Bu sese kulak verip düzenli egzersiz yapmak çok önemli. Fakat hareketli bir yaşam tarzına sahip olmak her zaman hareket etmeyi ifade ediyor. Bu yüzden spor salonuna gitmediğin günlerde de hareket etmek için neler yapabileceğini araştırdık. her gün aktif kalmanı sağlayacak pratik önerileri listeledik.

HAREKET

25.12.2019

Eski çağlarda insanlar olarak yaşamak için bugünden çok daha fazla çaba sarf etmek zorundaydık. Tüm ihtiyaçlarımızı belli bir çaba karşılığında karşılıyor ve eğer o çabayı vermezsek hayatta kalamıyorduk. Dolayısıyla fiziksel olarak da çok aktif ve zindeydik. Modern çağda ise birçok şey için fiziksel bir çabaya girmemize gerek kalmıyor. Ancak her ne kadar çağın koşulları değişse de, sağlıklı bir beden için ihtiyacımız olan şeyler büyük oranda aynı. Bugün de, tıpkı eskiden olduğu gibi, sağlıklı olmak için hareketli bir yaşam şekli benimsemiz şart.

Egzersizin önemi, bilim dünyasınca tekrar tekrar kanıtlanmış durumda. Bu sese kulak verip düzenli egzersiz yapmak çok önemli. Fakat hareketli bir yaşam tarzına sahip olmak her zaman hareket etmeyi ifade ediyor. Bu yüzden spor salonuna gitmediğin günlerde de hareket etmek için neler yapabileceğini araştırdık. İşte her gün aktif kalmanı sağlayacak pratik öneriler:

Daha fazla yürü

Spor yapmadığın günlerde aktif kalabilmenin en basit yolu yürümek. Üstelik bunun için her zaman ayrıca vakit ayırmana da gerek yok. İşin evine yakınsa yürüyerek gidip gel, uzaksa her zaman indiğin durakta değil de bir öncekinde in. Öğle aralarında yemek yedikten sonra yakınlardaki parka kısa da olsa bir yürüyüşe çık. Akşam arkadaşlarınla buluşacakken evden biraz erken çıkıp yürüyerek git. Ve kalori yakmak için adımlarını hızlandırmayı unutma.

Çalışırken ayağa kalk

Eğer bir ofiste masa başında çalışmanı gerektiren bir işin varsa, standart bir iş günü senin için çoğunlukla hareketsiz geçen saatleri ifade ediyor demektir. Fakat bunu tersine çevirmek de senin elinde. Yan odadaki iş arkadaşına bir şey sormak istediğinde telefonla aramak yerine yanına gidip sormayı tercih edebilir, bulunduğun kattaki değil bir üst ya da alt kattaki tuvaleti kullanabilir, hatırlatıcılar kullanarak yarım saatlik periyotlarda ayağa kalkıp gezinebilir, bir dakikalığına camdan dışarıyı izleyebilirsin. Ya da bir şey okuman gerektiğinde ayakta okuyabilirsin ve oturduğun yerden de bazı bacak hareketlerini yapabilirsin.

Merdivenleri kullan

İşte spor salonuna gitmediğin günlerde yapabileceğin muhteşem bir bacak egzersizi. İlk seferinde nefes nefese kalabilirsin. İkincisi, hatta üçüncüsünde de… Ancak bir süre sonra buna alışmaya başlayacaksın. Gördüğün her merdiveni bir hareket etme fırsatı olarak düşün ve asansörü çok gerekmedikçe kullanma.

Temizlik yap

Ev temizliği, kalori yakmanı sağlayan harika bir aktivite. Düzenli olarak evini temizlediğinde, farkında bile olmadan düzenli şekilde belli kas gruplarını çalıştırmış olacaksın. Üstelik işin sonunda temiz ve düzenli bir evde vakit geçirmek içini de ferahlatacak. Bunun yanında yemeklerini de kendin yaparak kalori yakımını arttırabilirsin. Spora gitmediğin günlerde programında ev temizlemeye ve yemek yapmaya mutlaka yer aç.

Televizyon saatini kullan

Televizyon izlemek tabi ki herkesin hakkı. Ancak amacımız spora gitmediğimiz günlerde aktif kalmaksa, bu alışkanlığı biraz değiştirmek de fena fikir değil. Kendini yorgun hissediyor ve o sırada sadece kanepeye yayılıp bir şeyler atıştırarak televizyon izlemek istiyor olabilirsin. Fakat bunun yerine bazı çok yorucu olmayan egzersizleri tekrar ederek televizyon izlemeyi tercih et. Hem fazladan kalori almayıp hem de önceden aldıklarını yakacaksın.

Hareket etmek için her fırsatı kullan

Yukarıdaki önerilere ek olarak, programını incele ve her fırsatı hareket etmek için değerlendir. Örneğin; arkadaşlarınla birlikte geçireceğin vakitleri de hareketli etkinliklere dönüştür ve oturup bir şeyler içmek yerine birlikte dansa git. Kendi evcil hayvanın yoksa bile komşunun evcil hayvanını dışarıda gezdirmeyi teklif et ya da yeğenlerini parka götür. Tüm bunları yaparak spor salonuna gitmediğin her günü neredeyse egzersiz yapmış gibi hareketli geçirmen mümkün.

Hareketli bir yaşam, sağlıklı bir ömrün garantisi niteliğindedir. Bu yüzden hareket etmek için spor salonuna gitmeyi beklememek gerekir. Aktif yaşam şeklini benimseyip, hareket etmeyi hayatımızın bir parçası haline getirerek daha zinde, sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmek bizim elimizde. Hareket etmek için her fırsatı kullanmayı bir alışkanlık haline getir, dostlarınla birlikte açık havada yürüyüşler yap, evini ya da çalışma alanını temizl, çocuklarınla oyunlar oyna ve tüm bunları yaparak hareket etmenin seni nasıl daha enerjik ve mutlu kıldığını fark et.